Τετάρτη, 12 Μαρτίου 2014

WT - The Weekly Top




Καλησπέρα φίλοι μου, σήμερα, με αφορμή την πρόσφατη εξαφάνιση του αεροσκάφους με τους 239 επιβάτες, λέω να ασχοληθούμε με αεροπορικά δυστυχήματα. Πάμε να δούμε 10 από τα πιο αξιοσημείωτα.

10. Avianca 52
Στις 25 Ιανουαρίου 1990, η πτήση 52 της Avianca  μετέφερε 149 επιβάτες από την Μπογκοτά της Κολομβίας στη Νέα Υόρκη. Ωστόσο, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών και της συμφόρησης στην εναέρια κυκλοφορία, το Boeing 707 αναγκάστηκε να κάνει κύκλους για σχεδόν μία ώρα, με αποτέλεσμα να «εξαντληθεί» από καύσιμα. Όταν έφτασε στο αεροδρόμιο Κένεντι, λόγω της ομίχλης και του ανέμου, μόνο ένας διάδρομος ήταν ανοικτός για τα 33 αεροπλάνα που επιχειρούσαν να προσγειωθούν διαδοχικά. Έτσι η κατάσταση πολύ σύντομα έγινε απελπιστική. Δύο είναι τα κρίσιμα σημεία της ασυνεννοησίας που οδήγησε στην καταστροφή που επρόκειτο να ακολουθήσει. Όταν το αεροσκάφος πέρασε από τους περιφερειακούς στους τοπικούς ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, οι δεύτεροι δεν ενημερώθηκαν για τα πολύ λίγα καύσιμα του αεροσκάφους, που δεν επαρκούσαν για να φτάσει σε εναλλακτικό αεροδρόμιο. Επιδεινώνοντας το πρόβλημα, το πλήρωμα του αεροπλάνου δεν δηλώνει ρητά ότι πλέον δεν υπήρχε «καύσιμο έκτακτης ανάγκης». Ως αποτέλεσμα, στο αεροπλάνο δόθηκε ένα μοτίβο προσγείωσης για το οποίο, όμως, είχε πολύ λίγα καύσιμα για να το εκτελέσει. Έτσι οι κινητήρες έσβησαν και το Boeing 707 χτύπησε στο χωριό Cove Neck στο Long Island, σκοτώνοντας 65 από τους 149 επιβάτες και οκτώ από τα εννέα μέλη του πληρώματος. - See more at: http://perierga.gr/2012/10/10-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B4%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%BB%CE%AC%CE%B8%CE%BF%CF%82/#sthash.wSiqY5Fh.dpuf
Στις 25 Ιανουαρίου 1990, η πτήση 52 της Avianca μετέφερε 149 επιβάτες από την Μπογκοτά της Κολομβίας στη Νέα Υόρκη. Ωστόσο, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών και της συμφόρησης στην εναέρια κυκλοφορία, το Boeing 707 αναγκάστηκε να κάνει κύκλους για σχεδόν μία ώρα, με αποτέλεσμα να «εξαντληθεί» από καύσιμα.Έτσι οι κινητήρες έσβησαν και το Boeing 707 χτύπησε στο χωριό Cove Neck στο Long Island, σκοτώνοντας 65 από τους 149 επιβάτες και οκτώ από τα εννέα μέλη του πληρώματος.


9. Dan Air 1008
Η καταστροφή προκλήθηκε από μία λέξη που δεν ακούστηκε καλά! Η πτήση 1008 της Dan Air αναχώρησε από το Μάντσεστερ της Αγγλίας, το πρωί της 25ης Απριλίου 1980, καθ’ οδόν προς την Τενερίφη, ένα από τα Κανάρια Νησιά. Στις 1:21 μ.μ., το αεροπλάνο έπεσε πάνω στο βουνό του νησιού La Esperanza, σκοτώνοντας και τους 146 επιβαίνοντες - See more at: http://perierga.gr/2012/10/10-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B4%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%BB%CE%AC%CE%B8%CE%BF%CF%82/#sthash.wSiqY5Fh.dpuf
Η καταστροφή προκλήθηκε από μία λέξη που δεν ακούστηκε καλά! Η πτήση 1008 της Dan Air αναχώρησε από το Μάντσεστερ της Αγγλίας, το πρωί της 25ης Απριλίου 1980, καθ’ οδόν προς την Τενερίφη, ένα από τα Κανάρια Νησιά. Στις 1:21 μ.μ., το αεροπλάνο έπεσε πάνω στο βουνό του νησιού La Esperanza, σκοτώνοντας και τους 146 επιβαίνοντες - See more at: http://perierga.gr/2012/10/10-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B4%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%BB%CE%AC%CE%B8%CE%BF%CF%82/#sthash.wSiqY5Fh.dpuf
Η καταστροφή προκλήθηκε από μία λέξη που δεν ακούστηκε καλά! Η πτήση 1008 της Dan Air αναχώρησε από το Μάντσεστερ της Αγγλίας, το πρωί της 25ης Απριλίου 1980, καθ’ οδόν προς την Τενερίφη, ένα από τα Κανάρια Νησιά. Στις 1:21 μ.μ., το αεροπλάνο έπεσε πάνω στο βουνό του νησιού La Esperanza, σκοτώνοντας και τους 146 επιβαίνοντες - See more at: http://perierga.gr/2012/10/10-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B4%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%BB%CE%AC%CE%B8%CE%BF%CF%82/#sthash.wSiqY5Fh.dpuf
Η πτήση 1008 της Dan Air αναχώρησε από το Μάντσεστερ της Αγγλίας, το πρωί της 25ης Απριλίου 1980, καθ’ οδόν προς την Τενερίφη, ένα από τα Κανάρια Νησιά. Tο αεροπλάνο έπεσε πάνω στο βουνό του νησιού La Esperanza, σκοτώνοντας και τους 146 επιβαίνοντες


8. Singapore Airlines 006
Στις 31 Οκτωβρίου 2000, η πτήση 006 της ​​Singapore Airlines βρισκόταν στο σημείο απογείωσης μέσα σε θυελλώδεις ανέμους και κακές καιρικές συνθήκες. Υπήρχε χαμηλή ορατότητα εξαιτίας της δυνατής βροχής που έπεφτε με αποτέλεσμα οι πιλότοι να οδηγούν λάθος το Boeing 747 στο διάδρομο 05R, ο οποίος ήταν κλειστός για επισκευές.Το αεροσκάφος συγκρούστηκε με τα οχήματα, σκοτώνοντας 83 από τους 179 επιβάτες, μεταξύ των οποίων και τέσσερα μέλη του πληρώματος. 


7. Air Florida 90
Στις 13 Ιανουαρίου του 1982, η πτήση 90 της Air Florida επρόκειτο να ταξιδέψει από το αεροδρόμιο Washington National Airport στη Βιρτζίνια, με μια ενδιάμεση στάση στην Τάμπα. Λόγω του χιονιού και της παγωνιάς τα συστήματα του αεροσκάφους πάγωσαν και το σύστημα «αντιψύξης» δεν ενεργοποιήθηκε σωστά. Το αεροπλάνο συνετρίβη στο δρόμο, σκοτώνοντας 78 άτομα, μεταξύ των οποίων τέσσερις οδηγούς.


6. American Airlines 965
Στις 20 Δεκ 1995, η πτήση 965 της American Airlines πετούσε από το Μαϊάμι στο Cali της Κολομβίας, μεταφέροντας 163 επιβάτες και το πλήρωμα. Κατά την προσέγγιση στο αεροδρόμιο του Cali, το πλήρωμα διαγράφει κατά λάθος τα σημεία κατεύθυνσης που θα τους επέτρεπαν να προσεγγίσουν το αεροδρόμιο. Η πτήση 965 χτύπησε στην άκρη ενός βουνού, με αποτέλεσμα 159 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους, με μόλις 4 επιζώντες μεταξύ των οποίων και ένας σκύλος.


5. China Airways 140
Ένα λάθος του πιλότου, λίγο πριν την προσγείωση κόστισε τη ζωή σε 264 άτομα, που επέβαιναν στις 26 Απριλίου του 1994, στην πτήση 140 της China Airways από την Ταϊπέι, με προορισμό το Nagoya Airport της Ιαπωνίας.
Ο πιλότος πίεσε κατά λάθος το ειδικό κουμπί της απογείωσης, την ώρα της προσγείωσης. Σκοτώθηκαν τα 15 μέλη του πληρώματος και 256 επιβάτες, δηλαδή 264 άτομα από τα συνολικά 271.




4. Nigeria Airlines 2120
Η προγραμματισμένη πτήση 2120 της Nigeria Airlines, από τη Τζέντα προς τη Νιγηρία, συνετρίβη στις 11 Ιουλίου 1991 λίγο μετά την απογείωση από το King Abdulaziz International Airport. Μάλιστα, μετέφερε ένα μεγάλο γκρουπ προσκυνητών της Μέκκας. Ο πιλότος ενημέρωσε αμέσως μετά την απογείωση πως αντιμετώπιζαν πρόβλημα και θα γύριζαν πίσω. Αλλά αυτό δεν έγινε ποτέ, καθώς 18 χιλιόμετρα πριν το αεροδρόμιο και σε ύψος 671 μέτρων, ορισμένα πτώματα άρχιζαν να πέφτουν από το αεροσκάφος. Είχε πιάσει φωτιά και είχε διαλυθεί, τουλάχιστον μερικώς, όσο ήταν ακόμα στον αέρα.


3. Air New Zealand 901
Το χειμώνα του 1979 Το αεροσκάφος ξεκινούσε από το Auckland International Airport της Νέας Ζηλανδίας στις 8 το πρωί και ταξίδευε 8.630 χιλιόμετρα περνώντας πάνω από την Ανταρκτική.Τη νύχτα πριν την αναχώρηση της προγραμματισμένης πτήσης, είχαν αλλάξει τις συντεταγμένες πορείας της, χωρίς να ενημερώσουν το πλήρωμα. Το αποτέλεσμα ήταν ότι εν ώρα πτήσης ο υπολογιστής οδηγούσε το αεροπλάνο σε πορεία πάνω από το βουνό Erebus, όταν το πλήρωμα προσπαθούσε να ακολουθήσει την πορεία που γνώριζε πριν. Το δυστύχημα οδήγησε στο θάνατο όλους τους 237 επιβάτες και τα 20 μέλη του πληρώματος.


2. American Airlines 191
Η πτήση 191 συνετρίβη στις 15 Μαϊου του 1979, λίγες στιγμές μετά την απογείωση από το O’Hare International Airport του Σικάγο, όταν ο κινητήρας του αριστερού φτερού του αεροσκάφους Mc Donnell Douglas DC-10 από αποκολλήθηκε και αναποδογύρισε πάνω από το φτερό. Αυτό κατέστρεψε τις γραμμές υδραυλικών υγρών και συνεπώς, το αεροσκάφος. Όλοι οι 253 επιβάτες και τα 13 άτομα του πληρώματος βρήκαν το θάνατο. Το δυστύχημα παραμένει το πιο καταστροφικό σε αμερικανικό έδαφος, αν εξαιρέσουμε αυτό των δίδυμων πύργων.



            
      1. American Airlines 187

Το δεύτερο πιο θανατηφόρο δυστύχημα πολιτικού αεροσκάφους των Η.Π.Α. αποτελούσε πτήση της American Airlines, όπως και το πρώτο πιο θανατηφόρο. Η πτήση 587 απογειώθηκε από το John F.Kennedy Airport της Νέας Υόρκης, στις 12 Νοεμβρίου του 2001, με προορισμό το Las Américas International Airport της Δομινικανής Δημοκρατίας, για να συντριβεί λίγο μετά την απογείωση στην κατοικημένη περιοχή Belle Harbor, γειτονιά του Queens της Ν.Υόρκης. Αυτό οδήγησε στο θάνατο των 260 επιβαινόντων και 5 ακόμα ατόμων στο έδαφος. Καθώς το συμβάν έλαβε χώρα 2 μήνες μετά τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου, ακολούθησε τρόμος μέχρι να διαπιστωθεί ότι πράγματι ήταν ατύχημα και όχι τρομοκρατική ενέργεια.


πηγές: iefimerida, ecoζην, perierga.gr


Αυτά ήταν όλα ωστόσο μην ξεχνάτε ότι με αεροπλάνο σημειώνονται αναλογικά τα λιγότερα ατυχήματα σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο μέσο άρα όταν ταξιδεύετε με αυτό απολαύστε την πτήση σας, καθώς ο νόμος των πιθανοτήτων είναι συντριπτικά υπέρ σας!
Στις 31 Οκτωβρίου 2000, η πτήση 006 της ​​Singapore Airlines βρισκόταν στο σημείο απογείωσης μέσα σε θυελλώδεις ανέμους και κακές καιρικές συνθήκες. Υπήρχε χαμηλή ορατότητα εξαιτίας της δυνατής βροχής που έπεφτε με αποτέλεσμα οι πιλότοι να οδηγούν λάθος το Boeing 747 στο διάδρομο 05R, ο οποίος ήταν κλειστός για επισκευές. Πιο συγκεκριμένα, ο διάδρομος ήταν γεμάτος εκσκαφείς και μπουλντόζες, αλλά ο πιλότος δεν ήταν σε θέση να τους δει λόγω της κακοκαιρίας. Επιπλέον, οι πιλότοι δεν είχαν μπει στον κόπο να διαβάσουν μια έκθεση που τους είχε δοθεί 2 μήνες πριν σχετικά με τις επισκευές, με αποτέλεσμα να αρχίσουν τις διαδικασίες απογείωσης σε λάθος διάδρομο. Το αεροσκάφος συγκρούστηκε με τα οχήματα, σκοτώνοντας 83 από τους 179 επιβάτες, μεταξύ των οποίων και τέσσερα μέλη του πληρώματος. - See more at: http://perierga.gr/2012/10/10-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B4%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%BB%CE%AC%CE%B8%CE%BF%CF%82/#sthash.wSiqY5Fh.dpuf

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

Followers

Δημοφιλείς αναρτήσεις